Single Blog Title

This is a single blog caption

Relacja z wycieczki 19.06.2021

Piękny, gorący sobotni dzień mieliśmy okazję spędzić w ciekawych miejscach, które znajdują się w okolicach Bielska-Białej.

Rano wyruszyliśmy do Goczałkowic-Zdroju, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Regionalne, w którym promowana jest historia oraz lokalne dziedzictwo. Potem, spacerując ścieżkami parkowymi, zwiedziliśmy pięknie odnowiony dworzec kolejowy.

Następnie odbyliśmy krótki spacer nad zaporą przy Jeziorze Goczałkowickim. Jezioro to jest jednym z największych sztucznych zbiorników wodnych w Polsce, z bogatą ptasią fauną dookoła.

Jadąc na obiad do Zebrzydowic, po drodze widzieliśmy piękny zabytkowy rynek w Strumieniu.

Kolejnym przystankiem były Kończyce Małe, gdzie zobaczyliśmy „cieszyński Wawel” – gotycki zamek z XV wieku, który w XVI stuleciu został przebudowany w stylu renesansowym. Obecnie budowla reprezentuje styl francuskiego baroku.

Wokół zamku roztacza się malowniczy park ze stawem i drewnianymi mostami.

Przeszedłszy przez park, doszliśmy do kościoła Nawiedzenia NMP, gdzie najstarszym zabytkiem jest XVI-wieczny obraz Madonny z kwiatem mlecza.

Przedostatnim przystankiem w naszej wycieczce były Kończyce Wielkie, a tam drewniany kościół św.Michała Archanioła z XVIII wieku i okazały pałac.

Na koniec zaczerpnęliśmy leczniczego powietrza w tężniach solankowych w Dębowcu.

Dziękujemy za udany wspólny dzień.